Arbetsplatsen ska vara njutbar!


Den erfarenhet jag har av arbetsrum är att det ofta blir ett skräprum vilket resulterar i att man slutar vistas i rummet och högarna blir bara större och större.
Vi har ett super litet men mysigt rum som vi bestämt oss för att ha som arbetsrum. Rummet har typ bara snedväggar och är därför lite klurigt att få till i kombinationen design, förvaring och arbetsyta.
Jag vill inte ha ett sterilt rum med bara stängd förvaring, utan ett rum som andas krativitet men som ändå inte ska upplevas som just ett skräprum. "Organiserad röra med en tanke bakom" kanske man skulle uttrycka det.
För att uppnå ett bra slutresultat för ett sådant projekt i mitt jobb gör jag först en behovsanalys och börjar titta på på lite inspiratonsbilder tillsammans med kunden. Detta för att skapa ett riktmärke på stil och vad kunden gillar. Sen gör jag en grovskiss, tittar på kulörer och material för att sedan sammanställa ett kollage med en skriftlig beskrivning av rummets slutresultat. Pressentation, justeringar och
sedan är det bara att tryggt sätta i gång!

Jag hittade lite bilder på rumid.dk som inspirerarade mig till vårt blivande pyttelilla arbetsrum.


Bilder: Rumid

Inga kommentarer: