Internationella influenser!

 Inget ont om svenska hem som visas i våra inredningsmagasin men jag fastnar ofta för internationella influenser när det gäller inredning. Kanske är det för att inredningen känns ny för ögat eftersom mycket av det som visas inte går att hitta i våra butiker.
Tyvärr kan saker och möbler som visas i alla tidningar för mig bli döda i för stor dos. Jag dras hellre till det unika oavsett tillverkare eller prislapp.
Det här hemmet känner jag mycket för och bilderna har jag lånat av Designstudio 210 som bjuder på mycket fin inspiration med internationell touch.

















































Bilder: Matthew Williams / PHOTOfoyer

Enkelhet är i dominans här men tack vare en viss tyngd och mixad balans i materialen känner jag en härlig karaktär!

Fint!


/Daniella

2 kommentarer:

purple area sa...

Ursnyggt!!

Almbacken sa...

Jag håller med, urläckert! Tänk, jag trodde aldrig att jag skulle tycka det var snyggt med gult och gula soffor i synnerhet igen. När jag och mina kamrater (i början av 90-talet) fixade våra första lägenheter var gult den stora färgen och vi är nog många som tröttnade rejält. Men nu känns det fräscht igen och så snyggt tillsammans med svart och vitt.

Jag är född -69 och gick alla mina år i samma skola som dig. Jag gissar att jag är några år äldre än du. Jag bor själv utanför Lund numera men mina föräldrar bor kvar i kommunen, utanför tätorten.

Kul att du gillar min blogg!

Jösses vad dina saffransmuffins såg goda ut (snygg bänkskiva också!). Dom satsar jag på att baka till helgen så får lussekatter vänta en helg till.

Ha en skön kväll! / Maria