Ranukler ersätter..........


........julens hyacinter nu när vi går mot ljusare tider, och det känns som att det riktigt suger i mig efter ljus också i inredningen här hemma. 

Jag älskar tyngden som mina mörka golv ger men är lite inne på att ta fram
målarpenseln för att ljusa upp lite här och där.

Tänker i första hand på mitt svarta matbord i matsalen som jag inte är riktigt vän med.
Kanske vill jag tillföra en varmgrå färg eller antikvitt som våra snickerier. 

Vad tror ni??

.

Kram Daniella


3 kommentarer:

Anna-Malin sa...

tusen tack! så fint sagt.

jo, det är med skräckblandad förtjusning som jag tagit mig
an uppdraget ;)
jag kämpar verkligen med
min prestationsångest så det
här blir väl ett ypperligt
tillfälle att träna! men jag
är självklart väldigt glad
att jag fått frågan.

om du finner en fin grånyans så hade jag kört på den. (du har säkert en fin på lager ;).
det är så svårt med grå nyanser tycker jag. de tenderar att alltid dra för mycket åt något håll.
själv har jag gett upp jakten på den perfekta grå och ska alldeles strax gå på mitt drängskåp med vit färg :)

kram till dig!

Anonym sa...

Jag trivs också med våra mörka golv. Tacksamt vad gäller smuts också ;)

Jag har behållt vårt matbord trärent. Gillar det, att inte måla allting. Men det kan vara ett himla jobb, om det redan är målat!

Jag blev lite sugen på att berätta mer om hönsen så jag har lagt till en sida om det, längst upp på min sida står det att ha höns. Kika där! Det är verkligen inget svårt, bara kul och dina barn hade säkert gillat det. Vi ska låta våra ruva fram kycklingar till våren...

Kram!!

Daniella Witte sa...

Jag älskar också det trärena och det är väl just därför jag inte kommer överens med bordet......hmm