Söndagsbilden . Stubbar i vårsolen




Bild: Daniella Witte



.




Bild: Daniella Witte


.

Länge har en stor hög med stockar i olika storlekar legat och väntat här
 på gården på att få bli omhändertagna. Vår tanke har hela tiden varit att vi 
ska skapa något fint som går att använda vår inredning.
Jag älskar verkligen naturens skönheter,  och när det får komma in
 bland nyproducerade ting blir det en kontrast och känsla som 
i mina ögon är underbar att både vila ögonen på och befinna sig i.

Min kära Fredrik och vår gamle vän Jonas ägnade hela dagen i vårsolen
till att med stora maskiner såga upp stockarna som visade sig bli
ett mångfald av vackra stubbar i perfekt väderbitet trä.

.




.



Bild: Daniella Witte

.

Nu ska vi ut och konka in de här finingarna. 
En bild på när dem är på plats i vardagsrummet kommer längre fram.

Fler fina söndagsbilder hittar ni som vanligt i fabriken.

Fin söndag till er!

Kram Daniella







4 kommentarer:

Karen sa...

Snyyygt!!!

Vill ha!

Kram

Randigt och Rutigt sa...

Hej Daniella! Karin här, vi jobbade tillsammans med aktivitet när Malmö Ikea byggdes. Jag hittade din blogg för några månader sen och har med spänning följt den sen dess. Jag har blivit så otroligt inspirerad av din blogg att jag nu själv har startat en. Välkommen in och kika på den www.randigtochrutigt.blogspot.com
Ha det bäst! Kramar

Design Elements sa...

simple and beautiful!

mariaemb. sa...

riktigt riktigt snyggt! Jag har planer på att någon gång skapa ett vardagsrumsbord av björkstubbar i lite olika storlekar men blev efter dina bilder riktigt förtjust i sådant lagomt väderbitet trä. Snyggt! Blir spännande att se vad ni gör av dem.

Tack för en inspirerande blogg!

Kram Maria