KITCHEN



Foto: Daniella Witte


-

I dag bjuder jag er på lite bilder från vårt kök.
Vi har här kört på brun/svarta luckor, rostfritt, och vitt tidsenligt kakel. Vi trivs bra
med den här kombinationen då den känns rejäl och tidlös och känns lite bistro.
Det är kul med kök tycker jag och hade gärna förändrat det lite oftare.
Tänk er en sommarlucka och en vinterlucka. Det hade jag gärna haft och bytt mellan!


Today I offer you some pictures from our kitchen.
We have this running on the brown / black shutters, stainless, and whitecontemporary tiles. We get on well
with this combination as it feels solid, timeless and feels a little bistro.
It's fun with the kitchen I think and would like to change it more often.
Imagine a summer cover and winter cover. I'd like to have had, and changed from!


-






Foto: Daniella Witte



-

Fin måndag till er!

Kram Daniella

29 kommentarer:

Victoria @ MY HAPPY HOME sa...

Sommarlucka, vinterlucka! I like!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Åhhh fantastiskt fint kök. Vi håller precis på att välja kök till vårt Ölandshus vid havet och något i den här stilen hade jag tänkt mig. Jag var inne på vita luckor med brun/svart bänkskiva men nu kanske jag skall tänka en gång till, hmm tvärtom kanske. Superfin inspiration! kram Victoria

Anna-Malin sa...

fint som snus.

nu får vi ju se till att få till
den där fikan snart. eller hur :)

kram på dig.

Stina sa...

Snyggt!
Stina

Mackapär Ulrika sa...

Ser JÄTTEFINT ut!

seventeendoors sa...

OMG vad snyggt!
Åker ner i favoritmappen, och om jag hittar nåt sommarhus nån gång så vill jag ha det så här fint, rakt av.
Gillar placeringen av lampan.
/Ulrika

Knaada sa...

Säsongsluckor är en bra idé!

Konstigt egentligen att dekorplast/dekorer av olika de sorter till köksluckor inte finns/är vanligt... Pimpa din ikealucka liksom, skulle säkert vara en succé!

Hur som helst så har ni ett råläckert kök tycker jag!

Miriam - Fjällhem sa...

Superfint!!

Johanna VS sa...

fint!!

det hade inte alls varit dumt med olika luckor per säsong!!

Pella sa...

S N Y G G T ! ! !
Jag vill ha varenda kvadratmillimeter av ditt hem! :)

Johanna Stålros sa...

Jättesnyggt! Kram Johanna

annixen. sa...

Åh vilket underbart kök! Helt i en färgskala som attraherar mig :)

Och tack gulliga du för kommentar på min blogg :)

Øyeblikk sa...

Åh - elsker elsker elsker kjøkkenbenken din i betong! Er helt enig i kommentar over - vil ha hver millimeter av ditt hjem. Perfekt!

Klem Eli

@my casa sa...

Så snyggt - stilrent och fräscht!

CreandoPhoto sa...

Ditt kök är to die for. Jag älskart! Kramar Kicki

Anonym sa...

Mycket vackert!

Annika sa...

Mmm, ett kök helt i min smak ;-)! Påminner lite om hur vi har gjort vårt- lite...
En fråga bara- vad är det för material i bänkskivorna? Ferrobetong eller nåt liknande? Var har ni fått dem gjutna?
Vi försökte gjuta skivor att lägga på var sida om gasspisen hemma men det blev inget vidare, hm... skulle nog bli bättre med proffshjälp sas.
Tack för en härligt inspirerande Blogg! Annika

Johanna sa...

Så himla fint och inspirerande! Bra jobbat!

Daniella Witte sa...

Tack så jätte mycket för alla fina hälsningar:)

-Annika, vi har själv gjutit bänkskivorna i finbetong från Finja. På vinst och förlust skulle jag vilja säga eftersom vi inte hade testat innan, men blev faktiskt nöjda.

Kram till er alla!

Anonym sa...

I love! Fantastiskt vackert kök. Får man fråga var kaklet är köpt och vilken fog ni valt? Vill byta ut den mosaik vi har idag :)

Kram

Angelica

Bofinken 5 sa...

Men jisses vad snyggt!!!;)

Anonym sa...

Ursnyggt!!!!
Tack för fin inspiration:)

Undrar vilka bänkskivor du har?

/Lena

FORMELLE DESIGN sa...

Helt fantastiskt snyggt!! Gillar jätte mycket!

//Johanna

Kviddevitt sa...

Men vilket kök, alltså! Gudars skymning!!!

Helena sa...

Wow, nu snubblade jag in i ett drömkök! Fint kök och intressant blogg! Här tittar jag in igen :) Ha en fin dag / Helena

Anonym sa...

Riktigt snyggt kök!

Får man fråga vad du har för bänkskiva. Vad är det för typ av sten?

/S

Miluccia sa...

bravo !!! very beautiful kitchen!

Sofie sa...

Hej! Älskar att era skålhandtag är stilrena och moderna och undrar om de fortfarande finns att få tag på. Hade uppskattat att få veta vart ni köpt dem eller om någon annan vet vart det finns liknande? Tusen tack på förhand!

Daniella Witte sa...

Sofie, handtagen finns tyvärr inte att få tag i längre. De såldes bara under en kort period på Ikea. Förstår faktiskt inte varför dem tog bort den här fina produkten ur sitt sortiment men vi kan nog vara överens om att det var ett dumt beslut:)