SWEDISH DESIGN




Foto: Daniella Witte


.


Mellan fotojobb och julstök i butiken fick jag i dag en del fina nyheter till butiken.
Bland det jag packade upp fanns den svenska textildesignern
Linda Svenssons ursnygga brickor och grytunderlägg. 
Linda är en superduktig tjej som nu ska sälja sina grafiska textiltryck i min butik
 vilket jag tycker ska bli så roligt.

 Jag jobbar hela tiden på att finna nya designers som vill komma ut på marknaden med sina verk.
På det sättet får jag äran att sälja det unika men också det närproducerade och
 kommer då ifrån massproduktionen som jag egentligen inte är så mycket för.

Between the photo shoot and Christmas preparations in the store I got today somegood news to the store.
Among the things I packed up was the Swedish textile designer Linda Svensson's gorgeous tiles and trivets.
Linda is a super talented girl who now sell their graphic textile prints in my shop.

  
I work constantly to find new designers who want to hit the market with their works.
That way, I get the honor of selling the unique but also locally and
  
will then out of mass production that I'm not so much.

.






Foto: Daniella Witte



Kram så länge! /Daniella


7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Supersnygg!!! Kram Johanna

CreandoPhoto sa...

Väldigt, väldigt bra filosofi. Gillar jag mycket. Snyggt är det också! Kramar Kicki

@mycasa sa...

Väldigt snyggt! Håller med det är så mycket roligare
med det unika än den stora massproduktion som
pågår just nu. BRA!!!

millandante sa...

Ja men å så bra tänk och så fina mönster, detta gillar jag!!

Har prioriterat annat än bloggandet ett tag, men desto roligare att kika in hos dig här igen nu:)

KRAM

millandante sa...

Ser att jag inte länkat till dig... så det är på tiden!!;)

CreandoPhoto sa...

Ville bara tala om att jag bloggar om ditt och Sofies fantastiska arbete för Hettinger idag. För mig är det inspiration på allra högsta nivå och jag ville dela det med de som kikar in hos mig och eventuellt har missat detta. Kramar Kicki :)

Lise-Lotte sa...

Snyggt!!!
Trevlig helg