PÅ LUNCH HOS ANNIKA TJÄDER.......


Foto: Daniella Witte

I dag har jag verkligen känt att det är fredag! Jag var nämligen hembjuden på ett jätte mysigt lunchmöte hos den härliga personligheten och otroligt duktiga smyckedesignern Annika Tjäder. Ni som har följt mig på Instagram har redan skymtat lite av hennes verk som jag är så stolt över att få sälja i min butik.
Efter den goda salladen och samtal om livet fick jag en visning i hennes fina verkstad och där visade hon lite hur hon jobbar och vilka avancerade moment det verkligen är att göra smycken. Annika gillar att nyskapa och experimentera i olika material för att få det perfekta och unika resultatet. -Det tar mycket kraft och tid säger Annika men jag har som nisch att endast göra ett exemplar av varje verk, och det unika smycket vill jag verkligen ska vara speciellt för både mig och betraktaren. Hon säger också att vissa smycken blir så speciella för henne att de är svåra att låta någon annan köpa. 




Foto: Daniella Witte

Jag har många favoriter bland Annikas smycken men just nu faller jag för dem i koppar. 
Inte så konstigt kanske, eller vad säger ni? För en närmare titt, kika här!

-Annika, tack för en mysig lunch med dig,
 och till all er andra säger jag: -Ha en riktigt mysig fredagskväll så ses vi snart igen!

Kram Daniella


3 kommentarer:

Anonym sa...

WoW säger jag,
vilka vackra smycken!!
Ju mer jag ser av det kopparfärgade,
ju mer förälskad blir jag.
Jag som alltid tänkt att silver är min grej ... men man kan ju alltid ändra sig..!

En skön helg till dig.

an-magritt sa...

Daniella, uten å vite de, så er du en av mine største inspiratorer for tiden. Takk for alle de vakre bildene du tar og for den fantastiske stylingen du tar. Det er en glede å se dine nye bloggposter.

Takk!!

Klem fra An-Magritt

agnetha.home sa...

Really inusual and beautiful jewelery. I love :)))
And nice working space :))

Thanks
a.