JAG DUKAR UPP FÖR HÖSTENS TREVLIGHETER


Foto: Daniella Witte

Hej på er! I dag vill jag bjuda er på lite kökshärligheter stort som smått. Det stora är att köket här hemma har fått sig en för mig väldigt betydelsefull förändring. Den öppna köksö-lösningen vi hade innan med rostfria hyllor har nu blivit ombyggd till en stängd och mer (enligt mig) harmonisk ö. Nu har vi lådor i rostfritt inbyggda mellan två väggar som vi valt att måla svarta för att förstärka det mörka ännu mer och på det sättet skapa ett lugn. Kan säga att målningen gjorde vi samtidigt som hela teamet från Ikea Family Magazine stod förväntansfulla och väntade:) Som en kontrast till den mörka grunden i rummet har vi upptill i stället varit noga med att hålla det ljust och luftigt. Inga mörka överskåp här alltså!


Foto: Daniella Witte

 När hösten och vintern kommer slår det aldrig fel att jag blir extra inspirerad till att bjuda in nära och kära på goda middagar och bufféer som nu så klart kommer kännas extra kul att servera på vår nya fina köksö. Och som en extra bonus till er fina läsare har jag med glädje äran att bjuda in er på en extra inspiration som visualiserar höstens kommande trevligheter här hemma...............................

Foto: Daniella Witte

............... med värme välkomnar jag er in till Design Day by Day, som drivs av duktiga Jannice, där jag gästbloggar i dag. Kom in och upplev min vision av höstens dukningar och bufféer med naturen och det fina porslinet Sarjaton i fokus. 

Önskar er med det en riktigt härlig söndag!

Kram Daniella


13 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

attans så snyggt!!....där hade man mer än gärna slagit sig ner....*ler ...set att du också dekorerat med vit apumpor...här hemma har jag gått och blivit tokkär just i de där vit a...*ler

Kram och ska bli så kul att se reportaget framöver.

Pernilla På Piazzan

Hannasinspo sa...

Fantastiskt fint Daniella! och vilka fina bilder du tar, som vanligt!

linn sa...

kjøkenet ditt er berre sååå fint! som ein drøm :)

håpar du nyt søndagen!

-klem

Elin - Ett Hem sa...

Ditt kök är så otroligt snyggt! Dessa bilder hamnar verkligen i inspirationsmappen inför vår köksrenovering!

CreandoPhoto sa...

Det finns ingen som du Daniella! Helt andlös...

Kramar

Madame Edith sa...

Gud vilket härligt kök!!

Länkar till dig så att jag hittar tillbaka :)


Kram/M

seventeendoors sa...

Älskar ditt kök!
Fin ny vecka också,
kram
Ulrika

Stenmur & Gärdsgård sa...

Helt fantastiskt fin, sköna färger och härligt ljusinsläpp.

Ha en bra start på veckan!

Mvh Malin

Kat sa...

Hej! Får man fråga hur du byggt köksön? Vi vill bygga liknande med rostfri rygg, lådor och stenskiva eller marmorskiva men har inte hittat lösning på IKEA.

Anonym sa...

Men åh vad snyggt :) Du får gärna förklara hur ni gjorde ön och även visa mer bilder,blir sugen jag med att ändra min ö :)

Ha en bra dag

//Anette

me and alice sa...

Karamba vad snyggt du har Daniella!
Blir alldeles stum!!!!
kram Susanne

Svenngården sa...

Elsker bloggen- og stilen din! Dessuten har du drømmekjøkkenet! :)

-Amalie

Mixochmax sa...

Så himla snyggt! Var tidigare inne på ett vitt kök, men efter att sett detta så får vi se hur det blir.. Är lite rädd för att vårt nya kök är för litet men om inte tror jag att jag tänker två ggr innan vi köper kök :) tack för all inspiration!!!