A SOM I AKVARIUM




Photo: Daniella Witte

En liten hörna av Julius rum som vi nu slutligen försöker få i ordning efter renoveringen i våras. Tavlor har länge stått i väntan på ett spik och en hammare, sen ska tyg inhandlas och sys till den inbyggda sängen så det blir den där kojstämningen jag planerat.
Julius älskar att pyssla och kan ägna timmar åt att sitt vid sitt skrivbord och pilla, limma och pärla men han gillar också allt som handlar om djur. Min kille är helt klart djurvännen nr 1 och hade inte tackat nej till en hel vecka på ZOO. 
Så djur i alla dess slag ska upp på hans vägg och först upp är för mig är den ny/gamla klassikern "Aa som i akvarium". 

Jag tycker den är helt otroligt underbar och hade tydligen helt och hållet missat den när den togs fram för ett bra gäng år sedan, 2007 för att vara exakt. Jag blev därför så himla glad när jag fick den som present och att det då dessutom visade sig vara våra goda vänners syster Mija Carlsson som gjort den. Mija är grafiker och under föräldrar-ledigheten kom alfabetet till. Hårt arbete ligger bakom och i samarbete med kulturjournalisten Malena Forsare och illustratören Emma Hanquist blev den både tidlös, könlös och helt enkelt fantastisk.
 För mig var det ingen tvekan att be om att få ta in den till Inreda Utreda, och då speciellt tillägnat alla våra härliga barn.  Hoppas ni också gillar lika mycket som jag!

/Daniella



7 kommentarer:

Camilla sa...

Så fint!

xx,
Camilla
Scent of Fashion

mariaida benussi sa...

very beautiful ... *___* mariaida

millandante sa...

Så fint!!

Maria Riazzoli sa...

men så himla fiiiiin alfabets poster!!

Maria Riazzoli sa...

men så himla fiiiiin alfabets poster!!

Astrid sa...

Så fint? Hvor stort er skrivebordet? Hadde vært gøy å se flere filder av rommet! Takk for kjempefin blogg :)

Astrid

Valentina | vintageblackboard sa...

This new corner is lovely!
I've just shared it on my blog - myidealhome.tumblr.com - I hope you don't mind! ;)

Greetings from Italy,
Valentina