LIVINGROOM . A DAY IN JULY


Foto: Daniella Witte

-

Slapp framför teven blir det lätt de dagar regnet faller ner, men det är faktiskt inget depp som förekommer utan vi försöker tänka bort och göra det mysigt på annat sätt. Vårt hopp om sol snart är ännu inte ute.... Vardagsrummets nya lösning med soffan mitt i rummet trivs vi jätte fint med och det som ska vara runt omkring börjar ta plats. Som jag skrev härom dagen får vår koppardesign sina väl utvalda platser. Här ser ni golvlampan! Discokulan är ett måste i vårt vardagsrum och ska snart hängas upp i fönstret där kvällssolen kommer. Det blir så otroligt fina solkatter som ger en riktigt härlig effekt. Eftersom inte solen lyser i dag får jag visa er så magiskt det kan se ut vid ett annat fint tillfälle.






Foto: Daniella Witte

-

Nu är fläskpannkakan klar i ugnen. Måste kila!

Allt gott till er i dag! Kram D

29 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh så fint I har det, Daniella! Ha' en fortsat god dag!

Anonym sa...

Ljuvligt fint!Inreder just nu vårt nyrenoverade vardagsrum och är på jakt efter ett sideboard att ställa bakom soffan, vart kommer ert ifrån? Har tittat lite på Svalbo från IKEA, isf att måla svart eller mörkgrått. //Sofia

Daniella Witte sa...

Kul att ni gillar!
Sofia, vårt sideboard är från Ikea Stockholm - serien som jag har målat om. Nu förtiden har nog Ikea den även isvart.
Lycka till med renoveringen!

basichus sa...

Vad mycket inspirerande: om du titta in hos mig idag ser de att det är mörk på Ö ;)

Kram/Marion

Åpent^hus sa...

vakker og fredfull sommerstuga :)
den store grønne planten gør piffen.
njut av sommerdagene

beste hilsner
fra
Åpent^hus

Lina sa...

Åååå så himla fint du har gjort det. Fantastiskt rent av! Den där eken, har du odlat den själv? Fin så det förslår. Ser fram emot bilder på discokulan.
Kramar i regnet!

Lina sa...

Eller är det fikon? Kan man ha det inne..? Ett hopp hos mig tänds...

Daniella Witte sa...

Fikon är det och den funkar bra inomhus. Behöver dock vattning varannan dag nu under sommaren. Brukar även sätta den i duschen så den får bra med fukt på sina blad. Men lite jobb är den värd. Gillar verkligen den jätte mycket!

Camilla/Rufft och Sött sa...

Riktigt riktigt snyggt!!
Och era lampor är kanonfina!

Unknown sa...

nydelige bilder, hje,,e hos deg?
ha en fin helg!

@my casa sa...

Så fint du har det, lillkillen ser helnöjd ut!

Hur funkar fikonet inomhus under vintern, har du det
inne i rummet då med?

Kram,Kram Åsa

Unknown sa...

OMG, for ett fantastisk rom!!
Og en nydelig blogg du har, er herved fast følger :)
Elsker det grønne elementene i rommet ditt, bare herlig!

Klem fra Silje

Lotta sa...

Åh vad fina bilder! Åh!

Victoria Glosemeyer sa...

wow, så snyggt! Vackert, snyggt och mysigt på samma gång! :-)

Linnéa - mina finheter sa...

Ljuvligt fina bilder! Älskar framför allt nedersta bilden. Är det ok om jag lånar och länkar?
Hoppas du får en fin semester!

Anonym sa...

Tack för svar! Superfint verkligen! /Sofia

Daniella Witte sa...

Åsa, fikonträdet ska förvaras ljust och svalt under vintern men tål faktiskt ner till minst -10 om det ska stå ute vilket inte är så dumt. Vattnas då sparsamt.

-Linnéa, Roligt att du gillar min bild. Klart du får låna och länka!

-Alla, tack för alla fina kommentarer! Det betyder mycket:)

Anonym sa...

Bästa Daniella,

Underabara bilder. Man blir varm i hela kroppen..

En liten fråga. Vart köper du alla dina kuddfodral? Jag har länge letat efter "en modell" större, men de är svåra att fina. Några heta tips?

Önskar dig en fin sommar, vi ses i butiken snart!

Kram Therese

CreandoPhoto sa...

Så fint, så fint! Det finns inga bilder som inspirerar som dina när det gäller inredning, Daniella :)

Kramar

Daniella Witte sa...

Therese, de största kuddarna är 65x65cm och är köpta på Ikea. Deras urval av fodral varierar.
I min butik säljer jag lite större kuddar som är 60 x 60, 80 x 80 och de randiga från Afroart som är 50 x 70 cm.

Allt gott!

Maria Riazzoli sa...

Å va fint fikonträdet är. Jag jobbar ju med mitt och hoppas det blir lika stort som ditt. Jag har massvis med fikon på nu så jag hoppas på att skörda snart : )

kram!

Anonym sa...

Åh vad fint! Var kommer korg/rottingstolarna från? Kram Maria

Anonym sa...

Snygg soffa! Var kommer den ifrån?
Mvh/ Madeleine

Åsa sa...

Är så glad att jag har hittat din blogg :) super mysig... tänkte höra vart du har köpt din matta? :)

Daniella Witte sa...

Hej! Soffan är från BQ of Sweden och mattorna (2st) är fån Ikea! Kram

Rebecca / Sanctuary sa...

Looks so cosy, comfortable & beautiful!

Debra sa...

I love this!! Can you tell me where the chair are from? I'm looking for something similar that design. This so beautiful!

Best,
Debra Norris

www.summer-bucket.com

Unknown sa...

Superfint verkligen! Var kommer rottingstolarna ifrån?

Daniella Witte sa...

-Matilda, de kommer från House Doctor!